neděle 8. května 2016

S dítětem na cestách, aneb blinkej, rychle!


Jedeme k babičce. A není to nic mimořádného. Jezdíme tam přibližně každý druhý týden. Takže by se nezávislý pozorovatel mohl domnívat, že už máme balení a cestování dokonale zmáklé - zkrátka nemohou nastat žádné okolnosti, které by mohly vykolejit zajetý běh věcí. Ano, rodiče míní a děti mění. Permanentně.

Fáze balení:
  • Kams mi dala to černý tričko?
  • Já?? Vůbec jsem ho neviděla.
  • Hraju divadlo. Pojďte se podívat!
  • Teď ne, broučku, maminka balí.... Kruci fix, kdo to tady vylil tu šťávu?!
  • Tak kde teda je to černý tričko? Vždyť jsem ho tady ještě minulej tejden měl.
  • Karkulka už jdeeeeeee!
  • No samozřejmě. Já to tady vytírám jako blbá a každej na to kašle. A ještě to tady rozhamstá.
  • No jo, je to moje, tak co by se na to dávalo pozor...
  • Tak a teď Karkulka zbušila vlka a vy jste to neviděli!


  • Můžu si ty kalhoty dát do týhle tašky?
  • Nemůžeš. Tam mám věci já s Kubou a už se tam nevejde ani rohlík.
  • Já si s sebou k babičce vezmu ten velkej štít a přilbu! A tu nafukovací krávu!
  • Kubíku, to ne! To už bychom se nevešli do auta, vezmi si do batůžku nějakou menší hračku.
  • Vzalas mi brejle?
  • Nevzala! Dělám svačinu pro Kubu, mám jen jedny ruce.
  • Ale mami, já nechci housku. Já chci rohlík.
  • Rohlík nemáme.
  • Mám ještě zapnout myčku, než pojedeme?
  • Jo, zapni.... Co bulíš?
  • Štít si vzít nemůžu, krávu mi nedovolíte a ani rohlík mi nedáte! Tak já nikam nepojedu!

Fáze naloďování:
  • Sedni si a připoutej se.
  • Nedávej tu červenou tašku dolů. Jsou v tom umělohmotný krabičky. Rupne to.
  • Já nechci sedět vzadu!
  • Všechny děti jezdí vzadu. Až budeš velkej, budeš sedět vepředu, ale ještě musíš vyrůst.
  • Křach. Rup.
  • Já jsem ti říkal, ať to tam nedáváš. Teď to ruplo.
  • Jo tys myslel tuhle červenou tašku. Já jsem rozuměla, že říkáš černou.... Kubo, sedni si a připoutej se!
  • Tys ale říkala, že jsem už tvůj velkej kluk, takže budu sedět vepředu.
  • Krucinálfagot, co to tady je? Kubo! My jsme ti říkali, že si ten štít brát nebudeš! Jak to, žes ho tam propašoval?
  • Hele, mami, jak jsem se pěkně připoutal! Akorát se mi ten pás nějak zamotal.
  • Tak už mu ho tam nech. Já už ho nahoru rozhodně netáhnu.
  • Jedem! Už máme půl hodiny zpoždění!
  • Tys mi ty brejle nevzala?!

Fáze rodina na cestě:

  • Mami, pustíš mi ty písničky?
  • Jasně... Hele, vzal jsi ten batoh, co stál v šatně?
  • My jsme žáci z 3.B, beeereeemeee však na sebe...
  • Dáš mi to víc? Já to tady neslyším. A mám hlad.
  • Vždyť jsi jedl, než jsme jeli. Nebude tě bolet bříško, když se ještě teď nacpeš?
  • Ne! A můžu dostat taky bonbónky?

  • Může být i rooohooožeee a to všechno proootooožeee...
  • Jééé, mami, mě spadlo pod sedačku autíčko.
  • No to máš blbý, já tam nedosáhnu. Tady máš tu housku.
  • Ale já jsem chtěl rohlík.
  • Ehmm... grrrr... rohlík nemáme. Buď housku, nebo nic.
  • Tak nic. Kam jede támhleto auto?
  • Nevím. Já přece neznám ty lidi, co v něm jsou, tak nemůžu vědět, kam jedou.
  • A támhleto?

  • … utržené sluchátko. Taky jedno zvířátko!
  • Pustíš to tam ještě jednou? Tak já si ten rohlík vezmu.
  • Tak jo. Tady máš tu housku!
  • Dyž já housku nemám rád.
  • Ňam, ňam, mlask, mlask.


  • My jsme žáci z 3.B, beeereeemeee však na sebe...
  • Už tam budeme?
  • Ne, broučku, před chvilkou jsme vyjeli.
  • Hmmm, já už nechci. A bolí mě bříško.
  • Jak moc tě bolí? Na blinkání?
  • Jo, budu určitě blinkat!
  • Okamžitě zastav. Kuba bude zvracet.
  • Ale tady se zastavit nedá!
  • Já už to nevydržím!
  • Ježiš, tak to odstav na krajnici a já s ním přeskočím svodidla, nebo co. Hlavně, ať to zase nemusím vyškrabávat ze sedačky.


  • Může být i rooohooožeee a to všechno proootooožeee...
  • Honem, Kubo, vyblinkej se, tady se nesmí stát.
  • Hele, mami, to je pěkná kytička, viď?
  • Nekoukej na kytičky a zvracej! Musíme jet!
  • Mě se asi nechce.
  • Jak nechce? Vždyť jsi říkal...
  • Jééé, a támhle letí ptáček!

  • … utržené sluchátko. Taky jedno zvířátko!
  • Tak nic. Zvracet nebude. Můžeme jet.
  • Pustíš to ještě jednou? Už tam budeme? A teď mi tam spadlo další autíčko! A víš, kam jede támhleto auto? Jééé, já potřebuju asi čurat!

  • My jsme žáci z 3.B, beeereeemeee však na sebe...

Žádné komentáře:

Okomentovat